Sverige

Vanliga frågor om problem med automatisk avisering av direktinsättningar

Associates-programmet kommer nu att kontakta associates när vi får meddelanden från deras banker om problem med deras utbetalningar via direktinsättningar. Dessa Vanliga frågor kommer att besvara de flesta frågor som associates har om den här nya funktionen.

Hur kommer detta att fungera?

Cirka tre till fem vardagar efter att utbetalningarna har gjorts kommer vi att skicka ett e-postmeddelande till de associates som utbetalningarna inte har gått igenom till, samt även lägga upp ett felmeddelande i Associates Central. Om du får ett sådant meddelande ber vi dig att logga in på Associates Central, verifiera namnet på betalningsmottagare, bankkonto samt bankens clearingnummer. När vi har fått din uppdaterade information skickar vi en ny utbetalning inom 5 till 7 vardagar.

Var hittar jag min information om betalningsmottagare?

1) Betalningsmottagarens namn i ditt konto måste stämma exakt överens med namnet på ditt bankkonto. Det namn vi har registrerat kan hittas iAssociates Central >> Ditt konto >> Ändra information om betalningsmottagare

2) Bankkonto och clearingnummer kan hittas på sidan med betalningsalternativ.

Vad kan jag förvänta mig efter att jag har uppdaterat min information?

När du har verifierat din information gör vi en ny utbetalning inom 3 vardagar. När vi har gjort den nya utbetalningen försvinner felmeddelandet från ditt Associates Central-konto. Du bör se pengarna på ditt konto inom 15 vardagar.

Jag har uppdaterat min information, men felmeddelandet visas fortfarande i Associates Central. När kommer det att försvinna?

De flesta utbetalningar behandlas inom max en vardag. Om du fortfarande ser felmeddelandet efter 3 vardagar ber vi dig att kontakta Associates kundservice via kontaktformuläret. De kommer då omedelbart att undersöka problemet.

Jag har inte fått en direktinsättning som jag väntade på. Vad gör jag nu?

Utbetalningar görs den sista dagen i månaden, cirka 60 dagar efter slutet på varje månad. Om du inte har fått en betalning senast den 10:e påföljande månad och inte har fått något meddelande om en betalning som skickats tillbaka, ber vi dig först att kontrollera med din bank. Om din bank verifierar att ingen betalning har tagits emot ber vi dig att kontakta kundtjänst så att de kan undersöka saken vidare.

Kan jag ändra min betalningsmetod istället för att ange mina bankkontouppgifter?

Ja, men i så fall måste du kontakta kundtjänst. För att ändra din betalningsmetod efter att du fått e-postmeddelandet om problem med utbetalningen ber vi dig att använda kontaktformuläret.

Det har gått 10 dagar sedan jag ändrade mina bankkontouppgifter men jag har fortfarande inte fått min betalning. Vad gör jag nu?

Kontakta kundtjänst. De kommer gärna att genast undersöka ditt individuella betalningsproblem. Använd kontaktformuläret.

Finns det någon liknande automatisk process för associates som betalas med check eller Amazon-presentkort?

I nuläget har vi ingen automatisk process som meddelar dig om returnerade checkar eller presentkort. Om vi får tillbaka en check eller ett presentkort meddelar vi dig emellertid genast via e-post. Om du inte har fått en check eller ett presentkort som du väntat på ber vi dig att kontakta kundtjänst omedelbart.