- Varför finns det negativa siffror i min inkomstrapport?
- Vad är skillnaden mellan ”Återbetalning” och ”Retur” i mina rapporter?
- Varför identifieras en produkt som återbetald eller returnerad?
- Så här läser du länktypsrapporten
- Hur du läser inkomstrapporten
- Hur du läser beställningsrapporten
- Hur får jag bokstäver med accenttecken att visas korrekt när jag laddar ner tabbavgränsade rapporter?
Varför finns det negativa siffror i min inkomstrapport?
Negativa siffror står för returnerade eller återbetalda produkter. Kunderna måste följa korrekt formaterade länkar från din webbsida till vår, välja och köpa en produkt och ta emot leveransen för att du ska vara berättigad till provisionsinkomst. Om en kund vägrar att ta emot leveransen av en produkt som du krediterats provisionsinkomst för kommer vi att dra av den provisionen från ditt konto när vi får tillbaka produkten. Vi gör samma sak om en tredjepartssäljare gör en återbetalning till en kund av någon orsak. Kom ihåg att kunderna har flera dagar på sig att returnera en artikel efter att de tagit emot den (se vår returpolicy, vilket innebär att registret för den skickade artikeln och registret för dess retur kanske inte hamnar på samma rapport).