Sverige

Tvåfaktorsautentisering när du går in på betalningsuppgifter

  1. Varför kommer detta att intressera mig? Vi har förbättrat säkerheten på din betalningsinformation i Associates Central genom att kräva en tvåfaktorsautentisering för att visa eller redigera din information. Detta innebär att du kommer att få ett engångslösenord skickat till din mobila enhet för verifiering när du går in på sidan med betalningsmetoder.
  2. Ändrar detta hur jag loggar in på mitt konto? Nej, du kommer att fortsätta att logga in på Associates Central genom att använda dina inloggningsuppgifter för Amazon Associate (användarnamn och lösenord). Säkerhetsförbättringarna gäller endast försök att visa eller redigera din betalningsinformation.
  3. Hur använder jag tvåfaktorsautentiseringen? När du loggar in på Associates Central och går till sidan för uppdatering av betalningsmetod kommer vi att be dig att välja om du vill få ditt engångslösenord via SMS eller röstsamtal. Ett engångslösenord är ett kort numeriskt lösenord som skickas till dig via SMS eller röstsamtal, till ditt registrerade mobilnummer. Lösenordet gäller endast i 10 minuter. Därefter upphör det att gälla och du måste då beställa ett nytt engångslösenord. När du får ditt engångslösenord anger du det i rutan ”ange kod” på skärmen och går vidare till sidan för uppdatering av betalningsmetod.
  4. Varför behöver jag logga in igen? I vissa fall kräver vi att du loggar in på Associates Central igen som en del av uppdateringen av betalningsmetod för ökad säkerhet.
  5. Jag angav inget telefonnummer när jag registrerade mig. Vad gör jag nu? Du kan när som helst lägga till ett telefonnummer i ditt Amazon Associates-konto eller uppdatera ditt telefonnummer i ditt Amazon Associate-konto. Klicka här för att läsa mer. Om du inte har något telefonnummer kopplat till ditt Amazon Associates-konto går det också bra att inkludera ett när du går till betalningssidan. Du kan skriva in ditt mobilnummer under ”Lägg till ett mobilnummer” och välja Fortsätt för att få ett engångslösenord för autentisering.
  6. Jag har inte tillgång till den e-postadress eller det telefonnummer som ursprungligen användes för mitt Amazon Associates-konto. Vad gör jag nu? Du måste återställa ditt Amazon Associates-konto. Klicka här för att läsa mer.