Sverige

Att lägga till/ta bort användare och omfördela användarroller

Enbart användare med full tillgång (kontoinnehavaren) kan lägga till/ta bort användare och ändra användarroller på kontot.
För att lägga till en ny användare:

  1. Logga in på Amazon Associates Associates Central.
  2. Håll muspekaren över din e-postadress och klicka på ”Kontoinställningar”.
  3. Klicka på ”Hantera kontoanvändare” för att komma till hantera användare-sidan.
  4. Klicka på ”Lägg till användare”.
  5. Fyll i den e-postadress som du vill ge åtkomst till ditt konto och välj sedan användarens åtkomstprivilegier från menyn. Klicka på ”Skicka in”-knappen.
  6. En inbjudan via e-postmeddelande kommer att skickas till e-postadressen som du angav ovan med instruktioner för att registrera sig på och gå med i ditt konto. E-postmottagaren kommer att ha 48 timmar på sig innan länken upphör.
  7. Om mottagaren inte vidtagit åtgärder inom 48 timmar så upphör länken och du kommer behöva skicka en ny inbjudan till dem genom att upprepa stegen ovan.

Hur man tar bort en befintlig användare:

  1. Logga in på Amazon Associates Associates Central.
  2. Håll muspekaren över din e-postadress och klicka på ”Kontoinställningar”.
  3. Klicka på ”Hantera kontoanvändare” för att komma till hantera användare-sidan.
  4. Klicka på ”Aktuella användare”.
  5. Välj raderingsrutan bredvid e-postadressen/e-postadresserna som du inte längre vill ha på ditt konto.
  6. Bekräfta genom att klicka på ”Spara ändringar”.

För att omfördela användarroller:

  1. Logga in på Amazon Associates Associates Central.
  2. Håll muspekaren över din e-postadress och klicka på ”Kontoinställningar”.
  3. Klicka på ”Hantera kontoanvändare” för att komma till hantera användare-sidan.
  4. Klicka på ”Aktuella användare”.
  5. Söker efter den/de e-postadress/e-postadresser som du vill ändra rollerna för. Välj den önskade användarrollen från menyn bredvid e-postadressen/e-postadresserna.
  6. Bekräfta genom att klicka på ”Spara ändringar”.