- Ändra den e-postadress som har Full Tillgång
- Kan flera personer ha tillgång till mitt konto?
- Vad är skillnaden mellan de tre olika användarrollerna som finns associerade med mitt konto (Full Tillgång, Rapporttillgång och Bastillgång)?
- Att lägga till/ta bort användare och omfördela användarroller
- Vad gör jag om jag av misstag bjuder in någon till mitt konto?
- Hur tar jag bort en användare från mitt konto?
Ändra den e-postadress som har Full Tillgång
Du måste vara kontoinnehavaren (Full tillgång) för att fullborda dessa steg:
- För att lägga till din nya e-postadress som ny användare loggar du in på Associates Central med din nuvarande e-postadress och tillhörande lösenord.
- Håll muspekaren över din e-postadress och klicka på ”Kontoinställningar”.
- Klicka på ”Hantera kontoanvändare” för att komma till Hantera användare-sidan.
- Klicka på ”Lägg till användare”
- Ange din nya e-postadress i det första inmatningsfältet och klicka på skicka inbjudan. Du får sedan en e-postinbjudan att bli Associates-kontoanvändare skickad till den nya e-postadressen. Se till att du loggar ut från Associates Central.
- Aktivera ditt konto på Associates Central med den länk som du fick i inbjudningsmeddelandet.
- Gå tillbaka till Associates Central och logga in med din gamla e-postadress.
- Gå till ”Hantera Användare”-sidan igen. Du bör nu se din nya e-postadress under Aktuella användare.
- För att göra din nya e-postadress till den primära adressen för ditt konto ändrar du användarrollen i rullgardinsmenyn till ”Full Tillgång” och klickar på Spara Ändringar. Din nya adress kommer nu att bli den primära kontakten för ditt Associates-konto.
- För att ta bort din gamla e-postadress loggar du in på Associates Central med din nya e-postadress och ditt lösenord. Välj ”Kontoinställningar” och gå till sidan ”Hantera kontoanvändare”. Markera alternativet ”Ta bort” bredvid din gamla adress och klicka på Spara ändringar.