- Kan flera personer ha tillgång till mitt konto?
- Vad är skillnaden mellan de tre olika användarrollerna som finns associerade med mitt konto (Full Tillgång, Rapporttillgång och Bastillgång)?
- Att lägga till/ta bort användare och omfördela användarroller
- Ändra den e-postadress som har Full Tillgång
- Vad gör jag om jag av misstag bjuder in någon till mitt konto?
- Hur tar jag bort en användare från mitt konto?
Kan flera personer ha tillgång till mitt konto?
Ja. För att ge tillgång till andra, logga in på Associates Central med din huvudsakliga e-postadress.
- Välj ”Kontoinställningar” (Account Settings) i det övre högra hörnet på huvudsidan och välj ”Hantera kontoanvändare och välj din huvudsakliga e-postadress” (Manage account users and select your primary e-mail address).
- Under ”Lägg till en ny användare” (Add A New User), ange e-postadresserna för de personer som du vill lägga till. Ett e-postmeddelande med en länk till Associates Central skickas till varje ny användare.
Nya användare kommer att kunna göra ändringar i kontoinformationen (webbadress, kontaktinformation, webbplatsprofil) på Associates Central. De får också tillgång till Bygga upp länkar-verktyget (Build Links). Den huvudsakliga e-postadressen, information om betalningsmottagare samt betalningsmetod kan dock endast ändras av någon som loggar in med den huvudsakliga e-postadressen och lösenordet.