- Vad är skillnaden mellan de tre olika användarrollerna som finns associerade med mitt konto (Full Tillgång, Rapporttillgång och Bastillgång)?
- Kan flera personer ha tillgång till mitt konto?
- Att lägga till/ta bort användare och omfördela användarroller
- Ändra den e-postadress som har Full Tillgång
- Vad gör jag om jag av misstag bjuder in någon till mitt konto?
- Hur tar jag bort en användare från mitt konto?
Vad är skillnaden mellan de tre olika användarrollerna som finns associerade med mitt konto (Full Tillgång, Rapporttillgång och Bastillgång)?
Det finns 3 olika tillgångsnivåer på ditt Associates Central-konto. Alternativen är:
Full Tillgång (tidigare Primär): Full tillgångsanvändare är den huvudsakliga kontoinnehavaren (en per konto). Den här användarrollen har tillgång till alla delar av Associates Central (AC) och kan redigera betalningsmottagarinformation, välja en betalningsplan och betalningsmetod, och godkänna nya användares tillgång till kontot. Dessutom får den användaren e-postmeddelanden med hög prioritet som gäller Associates-programmet. Med tanke på detta bör e-postadressen för den användaren kollas regelbundet.
Rapporttillgång (tidigare sekundär): Rapporttillgång-användarrollen har tillgång till rapporter utöver alla AC-funktioner som den basroll-användaren har. Den användarrollen har inte tillgång till betalningsmottagarinformation, betlaningsplaner/betalningsmetoder och användarhantering.
Bastillgång (ny): Den här användarrollen har de mest begränsade åtkomstbehörigheterna i Associates Central med tillgång till innehållsidéer, länkskaparverktyg, hjälp- och resurssidor. Den här användaren har inte tillgång till några rapporter.
Full Tillgång (tidigare Primär): Full tillgångsanvändare är den huvudsakliga kontoinnehavaren (en per konto). Den här användarrollen har tillgång till alla delar av Associates Central (AC) och kan redigera betalningsmottagarinformation, välja en betalningsplan och betalningsmetod, och godkänna nya användares tillgång till kontot. Dessutom får den användaren e-postmeddelanden med hög prioritet som gäller Associates-programmet. Med tanke på detta bör e-postadressen för den användaren kollas regelbundet.
Rapporttillgång (tidigare sekundär): Rapporttillgång-användarrollen har tillgång till rapporter utöver alla AC-funktioner som den basroll-användaren har. Den användarrollen har inte tillgång till betalningsmottagarinformation, betlaningsplaner/betalningsmetoder och användarhantering.
Bastillgång (ny): Den här användarrollen har de mest begränsade åtkomstbehörigheterna i Associates Central med tillgång till innehållsidéer, länkskaparverktyg, hjälp- och resurssidor. Den här användaren har inte tillgång till några rapporter.
Rollnamn nedan | Kontoadministratör | Åtkomst till varulänkning, verktyg, kampanjer | Åtkomst till rapporter |
---|---|---|---|
Full Tillgång (Primär) | Ja | Ja | Ja |
Rapporttillgång (Andra hand) | Nej | Ja | Ja |
Bastillgång (ny) | Nej | Ja | Nej |