- Smart marknadsföring driver på försäljningen
- Välja de bästa produkterna att presentera på din webbsida
- Hur du väljer de bästa länkarna för din sida
- Mäta länkprestanda
Smart marknadsföring driver på försäljningen
I den fysiska detaljhandelsvärlden finns det beprövade marknadsföringstekniker som du förmodligen ser varje dag. Exempelvis placerar klädbutiker artiklar som är på rea längst in i butiken för att se till att kunderna går förbi alla andra varor på väg till reahyllan. Mataffärer gör samma sak med mjölk och ägg. De vet också att kunderna i första hand kommer att lägga märke till artiklar som är på hyllor i ögonnivå och placerar därför de artiklar de mest vill sälja där.
Det finns också många marknadsföringstekniker i onlinemarknadsföringsvärlden som du kan använda för att öka din försäljning. För att maximera dina intäkter måste du optimera din webbplatstrafik och för att göra detta måste du placera ditt viktigaste innehåll där dina besökare lätt kan hitta det. De behöver en konsekvent upplevelse och en webbplats som är lätt för dem att navigera, så att de inte tappar bort sig, blir förvirrade eller frustrerade. För att hjälpa dig att lyckas med detta har vi skapat en lista över tekniker för förbättrad marknadsföring för att hjälpa dig att öka din onlineförsäljning.