Hur du väljer de bästa länkarna för din sida

Vår sektion Bygg länkar gör det enkelt att snabbt integrera en mängd olika länktyper på din webbplats. Nedan finns en översikt över tillgängliga typer och fördelarna med var och en.


Om du vill ... Använd denna länktyp:
  • Presentera en specifik produkt
  • Inkludera bilder, uppdaterade priser, en Köp från Amazon-knapp som låter kunden lägga till produkten direkt i sin kundvagn
Produktlänkar
  • Presentera en specifik produkt
  • Anpassa kampanjens layout till din webbplats unika design
Produktlänkar/Varuannonserings-API
  • Marknadsför produkter relaterade till en viss kategori eller ett tema
  • Inkludera bilder och uppdaterade priser
  • Ha ett roterande urval av produkter
Rekommenderade produktlänkar
  • Låt dina kunder söka i Amazon-katalogen
Sökfältslänkar
  • Länk till Amazons startsida med en logotyp
Bannerlänkar (efter kategori)
  • Länka till vilken som helst sida på Amazon, inklusive topplistsäljare och sökresultat
Textlänkar

  • Produktlänkar. Produktlänkar går direkt till en Amazon.se- eller tredjepartsprodukt som du väljer. Du kan enkelt justera storleken på varubilden och färgen på titeltexten och bakgrunden. Med det förbättrade alternativet kan du visa uppdaterad produktprissättning och en Köp från Amazon.se-knapp som gör att besökare snabbt kan lägga till produkter i sin kundvagn. Med grundalternativet kan du fortfarande formatera länken så att den matchar utseendet på din webbplats, men du kommer inte att kunna visa uppdaterad prissättning och kundvagnslänken. Våra studier har visat att länkar med uppdaterad prissättning och en Köp från Amazon.se-knapp konverterar bättre än länkar utan funktioner. De är särskilt lämpliga för sidor med specialiserat innehåll, som exempelvis produktrecensioner.
  • Rekommenderade produktlänkar. Rekommenderade produkter-länkar låter dig visa allt från en till nio produkter som matchar kategorier och nyckelord som du väljer. De uppdateras kontinuerligt för att visa de senaste produkttitlarna, bilderna och priserna. De är särskilt lämpliga för sidor om vissa ämnen, som trädgårdsarbete eller matlagning. Produkter som visas upp är vanligtvis bland de mest sålda produkterna som Amazon.se erbjuder i dina valda kategorier. Detta är ett utmärkt sätt att skapa korsförsäljning.
  • Sökfältslänkar. Sökfältslänkar låter dina besökare söka i Amazon.se-katalogen och är särskilt användbara när de är osäkra på exakt vilken produkt de vill ha. De är lämpliga för sidor med allmänt innehåll.
  • Bannerlänkar. Banner- och Towerlänkar är bilder längst upp, längst ner och på sidorna på dina sidor. De kan antingen gå till produktkategorisidan som exempelvis till Smycken & Klockor eller till startsidan på Amazon.se. Vissa bannerlänkar innehåller kampanjinnehåll som kommer att rotera på din webbplats. De är lämpliga för både sidor om vissa ämnen och sidor med allmänt innehåll.
  • Textlänkar. Textlänkar låter dig skapa länkar till vilken sida som helst på Amazon.se, inklusive enskilda produktdetaljsidor, produktkategorisidor och startsidan på Amazon.se. De kan enkelt inkluderas i textblock på din webbplats som exempelvis produktrecensioner, och kan inkluderas i e-postkommunikation, såsom nyhetsbrev.
Förutom dessa enkla länktyper finns det några avancerade alternativ:
  
  • Lägg i kundvagn-knappar. Gör det enklast möjligt för dina besökare genom att automatiskt lägga till produkter i deras Amazon.se-kundvagn när de klickar på dessa knappar, så att de kan hoppa över processen att gå till artikelns informationssida och lägga till den därifrån. Du får kredit för köpet så länge kunden gör sin beställning inom 90 dagar.