- Välja de bästa produkterna att presentera på din webbsida
- Hur du väljer de bästa länkarna för din sida
- Mäta länkprestanda
- Smart marknadsföring driver på försäljningen
Välja de bästa produkterna att presentera på din webbsida
Vi tror att den bästa metoden är att du presenterar produkter som passar bäst ihop med innehållet på din webbsida och dina besökares intressen. Om din webbsida till exempel handlar om Cajun-matlagning, kanske du vill göra reklam för boken The New Orleans Cookbook: Creole, Cajun, and Louisiana French Recipes Past and Present. Tips du bör tänka på när du väljer ut produkter:
- Identifiera produkter som matchar innehållet på din webbsida. Begränsa dina val genom att söka på Amazon.co.uk efter specifika produkter, nyckelord och kategorier som matchar det din webbsida handlar om. Visa dina resultat först efter produktlinje, och sortera sedan efter andra kriterier, t.ex. försäljningsrankning eller genomsnittligt kundrecension.
- Överväg att korsmarknadsföra produkter. • Många av dina besökare är intresserade av en mängd olika produkter. Utnyttja detta genom att göra reklam för artiklar från hela Amazon.co.uk-katalogen, och därigenom sälja mer. Om du exempelvis redan presenterar en toppsäljande kokbok på din webbplats bör du fundera över att öka din försäljning genom att ta med andra relevanta produkter som små köksapparater och matlagningsredskap.
- Upptäck ytterligare produkter att presentera genom att använda Amazons service med liknande produkter. På informationssidan för en produkt som du redan har identifierat som lämplig för din webbsida kan du klicka på ”Utforska liknande artiklar” för att hitta fler produkter. Till exempel: Kunder som köpte The Best of TV Dinners köpte även Licking the Spoon
- Gå igenom dina beställningsrapporter för att ta reda på vilka produkter kunderna köpte efter att de hade besökt din webbsida, eftersom du kanske vill göra reklam för en del av dessa produkter direkt. Läs mer om hur du analyserar information i rapporter här