- Välj de bästa varorna att presentera på din webbplats
- Förbättra din marknadsföring
Välj de bästa varorna att presentera på din webbplats
Vi tror att den bästa metoden är att du presenterar produkter som bäst passar ihop med innehållet på din webbsida och dina besökares intressen. Om din webbsida till exempel handlar om Cajun-matlagning, kanske du vill lyfta fram boken Prime Time Emeril: More TV Dinners from America's Favorite Chef. Tips du bör tänka på när du väljer ut produkter:
- Identifiera produkter som matchar innehållet på din webbsida. Begränsa dina val genom att söka på Amazon.com efter specifika produkter, nyckelord och kategorier som passar innehållet på din webbsida. Visa dina resultat först efter produktlinje och sortera sedan efter andra kriterier, som exempelvis försäljningsrankning eller genomsnittlig kundrecension.
- Överväg korsmarknadsföring av produkter. Många av dina besökare är intresserade av en mängd olika produkter. Utnyttja detta genom att lyfta fram artiklar från hela den omfattande Amazon.com-katalogen och därigenom sälja mer. Om du exempelvis redan presenterar en bästsäljande kokbok på din webbsida bör du fundera över att öka din försäljning genom att ta med andra relevanta produkter, som mindre köksutrustning och matlagningsredskap.
- Upptäck ytterligare produkter att presentera genom att använda Amazons tjänster för liknande artiklar. På informationssidan för en produkt som du redan har identifierat som lämplig för din webbsida kan du klicka på ”Utforska liknande artiklar” för att hitta fler artiklar. Till exempel har kunder som köpt Prime Time Emeril: More TV Dinners from America's Favorite Chef också köpt Microplane grater/zester– En fantastisk produkt att lyfta fram på en matlagningssida!
- Granska dina beställningsrapporter för att ta reda på vilka produkter kunderna köpte efter att de besökt din webbsida, eftersom du kanske vill göra reklam för en del av dessa produkter direkt. Lär dig mer om att analysera rapporters information här.
- Försök att lyfta fram produkter som har ett högre pris. Presenterar du ett brett omfång av prisnivåer ökar du chansen att få högre provision.