Vad är tracking-ID och hur hjälper den nya webbsidan partner att använda dem?



Med tracking-ID:n kan samarbetspartner analysera hur bra olika webbsidor eller marknadsföringsstrategier fungerar samtidigt som de ackumulerar inkomster under ett och samma Associates-ID. Till exempel: Samarbetspartner storeid-21 kan använda tracking-ID storeid-1-21 för att spåra hänvisningar från sin webbsida och storeid-2-21 för att spåra hänvisningar från sitt nyhetsbrev. Varje ID skulle generera inkomster för samarbetspartnerns Associates-konto med storeid-21. Samarbetspartnern kan visa inkomster för alla tracking-ID:n tillsammans eller generera individuella rapporter för varje enskilt tracking-ID. Om du vill skapa tracking-ID:n för ditt Associates-konto, besök ditt konto och klicka på länken ”Hantera dina tracking-ID:n”.

Vi har lagt till flera funktioner på webbsidan för att hjälpa samarbetspartner som använder tracking-ID:n att analysera deras prestanda och skapa anpassade länkar. Du kommer att:

  • få snabbare resultat. Tracking-ID-sammanställningen inkluderar nu endast data för tracking-ID:n med aktivitet under den begärda tidsperioden, vilket gör den lättare att läsa och snabbare att ladda.
  • analysera prestanda lättare. Rapportdata för Associates-konton inkluderar nu tracking-ID:n för varje transaktion. Få alla data du behöver i en enda nedladdning i stället för att generera en rapport för varje tracking-ID.
  • spara tid när du bygger länkar. Du kan ändra det tracking-ID som ska användas i den resulterande koden när som helst när du bygger länkar. Detta ökar din flexibilitet och eliminerar behovet av att upprepa stegen.